torstai 26. kesäkuuta 2014

Inu kertoo juhannuksesta

"Heippaaaa! Mama anto mulle luvan kirjotella tänne, kun mä oon saanu kirjotella sen feispuukki seinälle, ja se on musta kauheen kivaa. Mulla oli feispuukissa semmonen arkikuvahaaste, minkä mä sain Ulpulta, ja mä tykkäsin kertoo mun mahtavasta arjesta. Nyt mä kerron mun juhannuksesta.

Oli semmonen juhannus. Se oli sitä, että pääsi kyläilemään ja sai kavereita! No ekaks oli ihan normipäivää ja sitten noi pakkas laukkuja ja ne toi mun kuljetusboksin sisälle varastosta. Mä menin sinne heti, ennen kun se oli ees kasattu, kun mä tykkään mun boksista. Mä tykkään myös autoilusta. Nytkin me oltiin autossa tosi paljon näitten päivien aikana. Me oltiin autossa ja sit Nori jäi autoon, ja mut otettiin sylkkyyn ja mentiin kylään jonnekin. Nori ei tahtonut mukaan ja sillä oli tosi viileetä autossa. Siinä pihassa oli ukko, joka silitteli mua. Mama antaa kaikkien silittää mua, ja se on ihan ok. Tää tyyppi kysy mamalta miksikä kutsutaan tämmöstä kissaa, joka karkaa mehtään. Mama ei tienny. "No siks että se tulis kotiin" Höhö, vähä huono.

Siellä kyläpaikassa oli ihan uudenlainen minihäntäkaveri. Mun Supersankari on ainut oikea, pitää olla korvat kuin kissalla ja kippurahäntä, jossa on vähän haastetta saada se roikkumaan! Mä oon nähny semmosia lötköhäntämallejakin, ne asuu tossa ihan ihan lähellä, en tykänny. Tää otus oli töpöpötköhäntämallia ja haukku mulle! No en tykänny siitäkään. Ja vähänkö hajosin, kun kerrottiin et se oli se Ulpu! Se meni sit oven taa, ja mä sain olla niinku mä aina oon, kun mä meen kylään. Ihan reippaasti siis. MUTTA SITTEN: mä näin SEN. Vähänkö mä jäädyin. Se katto mua suoraan silmiin. Mä katoin sitä. Mä en oikein tienny mikä SE on. Ja sit se loikki karkuun! Ja se snuffas mun häntää! Se oli kai kade, sillä oli itellä vaan semmonen töpö.



Siellä kyläpaikassa oli ihan hirveesti niitä eläimiä mitä meilläkin on, niitä mitä ei saa syödä. Niistä mä en välittäny yhtään, tuttuja. Mut sit mama otti käteensä TÄMÄN:


Se oli liikaa. Menin hyllyn alle. En tullu ite pois.

Matka jatkui ja tultiin tuttuun Mökki paikkaan. Täällä oli nyt sitten Siiri ja Sissi paikalla, ne ei viimeks ollu. Mamaa jännitti mitä ne tekee mulle. Mua ei jännittäny yhtään. Mä koitin kauheesti saada sitä Siiriä leikkimään, mut ei se halunnu. Mä yritin oikeesti koko illan, ja se vaan läpsi mua. Mä pyöräilin sen eessä ja ollin niii söpöö, mut ei se leikkin muuta ku sitä läpsyleikkiä. Mut se oli kiva, kun se kehräs niin paljon. Sissi murisi koko yön mulle sängyn alla. Kävin kattomassa sitä siellä. Se pelkäs mua! Vaikka se on niin ISO, tai eihän se paina paljoakaan enemmän kuin mä, mut sillä on semmonen turkis päällä. Se on silti kyllä henkisesti ihan pikkukisu. Vähän naurettavaa. Mut näillä mennään: mä yritin loppuajan saada sitä Sissiä leikkimään, ja kyllä se sit vähän innostu. Se tykkäs mun catdancerista, me kattitanssittiin yhessä.

Snuffaan Siiriä salaa
Kattitanssia Sissin kanssa

Sitten mä pääsin rantaan, siellä oli notski ja paistettiin makkaraa. Nori söi kauheesti makkaraa ja mama sano, että dieetille joutuu. Nori sai semmosen piikin niskaan taas. Nyt se ei rääkyny niinku viimeks. Sit sen jälkeen sillä oli jokku superhepulit ulkona ja se vaa hoilas jotai "Sain vähäää cartropheeeeniää!".

Lauantai päivänä mä pääsin mukaan semmoseen juhlajuttuun. Onneks mä pääsin. Mä meinaa nukuin monta tuntia mun boksissa, kun siellä nukuttaa niin hyvin, enkä mä oo oikein malttanu mökillä nukkua päikkäreitä. Mä olin lähinnä autossa, oli viileetä. Sit mä olin välillä maman sylissä, ja joku kävi rapsuttaan mua, mut mä halusin takas autoon nukkumaan. Mä nukuin siis niiiiin paljon.


Sunnuntaina me sit lähettiin jo kotiin. Matkalla käytiin kyllä kylässä. Siellä oli yks semmonen häntäkaveri, joka oli ihan mun oman Supersankarin näkönen, niin mä en pelänny sitä yhtään. Sen nimi oli Hiro. Mä kiersin sen kämpän häntä pystyssä. Siellä oli kiva parveke ja oltiin tosi korkeella! Näin ötökän. Tää häntäkaveri oli kiinnostunut musta ja nuuski mua, mut enemmän se leikki junaa Norin kaa. Nori vähän leikki sen kanssa. Tää häntäkaveri tykkäs mamasta ihan kauheesti, ihan sekos.

Täs piti nakottaa vähä, nii sit saatiin herkkua.
Hirolla oli tämmösiä salaatteja
Arvakkaa muute mitä Nori joutu tänää tekee! Sen piti aamulla pissiä PURKKIIN!! Niin noloo. Ja noloo on sekin, kun sillä on ny nukkuessa valunu pissiä matolle, hyyyyi. Sit mama vei sen purkin lääkärille, ja lääkäritäti oli sit sanonu että ihan normaalia pissaa se on. Öh? No sit Nori sai semmosta töhnää suuhun, sen pitää kuulemma ottaa sitä kolme kertaa päivässä, eikä se tykkää siitä yhtään! Ja se joutuu syömään sitä kai aika kauan. Hehe. Nori kerto myös, et kun se kävi pari päivää sitten ite siellä lääkärissä, niin se täti työnsi sen korvaan semmosen kylmän metalliputken, vaikka sen korva oli ihan kunnossa. Epäilyttävää.

Mama sano, että kohta alkaa semmonen juttu kun työ. Kovin se oli siitä ilonen, mut Nori ei kyllä ollu, niin mä en ny oikeen tiiä onks tää hyvä vai huono juttu. Meiän pitää olla kuulemma kiltisti kotona 9 tuntia joka päivä kun sillä on se työ. Mitähän siitäki tulee.

Täs on näit meiän kuvia. t. Inu"








Mama otti musta kuvia ja Nori oli mustasukkanen, niin se meni posettaan tommosen kiven päälle, niin sit siitäki otettiin kuvia.



4 kommenttia:

  1. Melkoinen juhannus! Inu on kyllä mahtava kun se on niin avoin persoona! :)

    VastaaPoista
  2. Tosi hauskasti kirjoitettu! Kyllä Inu osaa :)

    VastaaPoista
  3. Inu on just semmoinen kun me toivottiin ♡ Se on perusluonteeltaan avoin, ja kun tietoisesti sitä vielä sosiaalistetaan, niin siitä tulee kyllä loistava persoona :)

    VastaaPoista
  4. Inu on loistava! Ja loistavasti Karo kirjoittaa ja ottaa kuvia.
    Vaikka kasvatuskodissa sosiaalistammekin hyvin, sitä täytyy ihan tietoisesti jatkaa, että saadaan tällainen tapaus.

    VastaaPoista