maanantai 21. huhtikuuta 2014

Pääsiäinen


Hei, ketä te ootte?
Ihan aluksi aion kertoa mun miehen viime viikkoisesta älynväläyksestä! (antoi luvan tähän) Periaatteessa en mun blogissa ihan kauheasti kerro muiden juttuja, mutta tää tekee poikkeuksen. Mua naurattaa tää edelleen, mä en ole ihan oikeesti ikinä hävennyt näin paljon!!

Mun mies harrastaa avantouintia, se on semmonen juttu, mihin mua ei saisi pakottamallakaan mukaan. Äijä halusi kokeilla, miltä tuntuisi, jos joskus oikeasti tippuisi heikkoihin jäihin - kuinka sieltä pääsisi pois? Hän laittoi märkäpuvun, otti naskalit ja jääsauvan, ja meni tarkoituksella tippuilemaan tuonne Kallaveteen. Käveli heikkoihin jäihin -molskis- ja nousi ylös sieltä toistakymmentä kertaa. Mä olin rannalla Norin kanssa ja otin kännykällä videoita. Lähellä on Vitostie ja kävelytie, johon kerääntyi ihmisiä katsomaan ja pari autoakin pysähtyi... Kun mies oli tarpeeksi uiskennellut, tuli hän rantaan. Mulla oli termarissa teetä mukana, ja juotiin sitä siinä hetki, ennen kun lähdetiin sisälle. Siinä samassa tuli paikalle paloauto ja ambulanssit pillit huutaen!!! Mä karkasin siinä vaiheessa sisälle nauraa räkättäen, ja mies meni selittämään pelastajille, ettei mitään hätää... Pelastajat käskivät seuraavalla kerralla harjoitella vähän syrjemmässä. :D En tiedä kuka oli ambulanssit kutsunut paikalle...

Nori katselee, kun isäntä "hukkuu". Aikaisemmin Nori meni näistä äijän tempauksista ihan sekaisin huolesta, se yritti järkytyshepuloinnilla kertoa, että vähän outoa toimintaa!! Mutta nykyään Nori on niin tottunut, ettei enää jaksa yrittää pelastaa turhaan.


Ja sitten pääsiäiseen. Me oltiin pari yötä mun vanhempien mökillä Keski-Suomessa. Menomatkalla poikettiin Jyväskylässä tuttavalla, jonka luona Nori sai paljon herkkuja, ja haluaa sinne varmasti toistekin! Saatiin tältä ystävältä viulu lainaan. Mä en osaa soittaa mitään soitinta (kovasti haluaisin), mutta mies soittaa mitä vaan. Myös viulua, vaikkei ole ikinä ennen kai viuluun koskenutkaan. Toki se nyt harjoittelee sitä paljon, mutta se ei ole semmosta rääkymistä, kuin jos mä yritän samaa.

Mies ja mun iskä rakensivat Inun tarhan hyvälle mallille. Me saadaan se toukokuussa tänne Kuopioon. Nori sai nauttia vapaana olosta tosi paljon mökillä. Mä otin eläimistä kuvia, oon harrastanut valokuvaamista monta vuotta, mutta siinä on silti aina lisää harjoiteltavaa. Tässä muutamia otoksia:

Nori

Nori ja Siiri

Siiri 15,5v nauttii mökin pihapiirissä hengailusta

Siiri

Nori tykkää olla rannassa

Nori 11v 4kk



Sissi, noin 9kk, on täysin sisäkissa, toisin kuin Siiri joka ulkoilee vapaana.

Sissi tykkää silityksistä, vaikka onkin yhä kovin ujo.


Me käytiin porukoiden kanssa yhdellä laavulla Virroilla paistamassa makkaraa, se oli hieno paikka:

Nori kuuntelee, onko mulla jotain asiaa sille. Sen edessä järvellä ui pari kuikkaa.


Laavu on tuolla ylhäällä.

Eilen kotiuduttiin, ja tänään on ollut tehokas pihanhoitopäivä. Käytiin myös viemässä tintille pönttö metsään. On ihanaa kun aurinko paistaa, ja Nori saa olla tarhassa. Ovikin voi olla auki. Sitten kun kissa tulee, niin ovea voi pitää auki vain, jos Inu on omassa ulkoilutarhassaan, ettei se karkaa. Täällä näkyy jo perhosia ja mehiläisiä (kimalaisia, kumpia ne isot pörriäiset on?), ja jäätkin lähti viime viikolla.

Siiri jäi mökille. Seuraavan kerran kun tavataan, on meilläkin oma kissa! :) Enää 10 yötä!




Meidän Tuittu on saanut painoa lisää 10g, mikä ei oikein voi tarkoittaa mitään muuta, kuin pikkuhamsuja. ;) Jännityksellä odotamme... Seuraava kuva pariskunnasta on otettu dunan seinän läpi. Hamstereilla on nyt mun miehen tekemä mökki käytössä. Mies on tehnyt useampia, erimallisia mökkejä, jotka on hamstereista tosi hyviä. Niissä on eri huoneita, joihin yhteen hamsterit keräävät paperisilppua ja tekevät pesän. Siellä ne nukkuvat söpösti vierekkäin. :) Martti saa vielä muutaman päivän pitää Tuitulle seuraa, ennen kun laskettu aika on lähellä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti